هنرستان کاردانش ایران شهرستان سراوان

بایگانی

طرز تهیه کاپ کیک ( کیک فنجونی)

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۰۱:۰۲ ب.ظ

مواد لازم :

آرد : 8 قاشق غذاخوری

شکر : 7 قاشق غذاخوری

تخم مرغ : 2 عدد

شیر: 10 قاشق غذاخوری

روغن مایع : 6 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر : 1 قاشق چشیخوری

وانیل : 1/2 قاشق چایخوری

پودر کاکائو : در صورت تمایل 2 قاشق سرخالی

طرز تهیه :

ابتدا آرد ، بکبنگ پودر و وانیل را با هم مخلوط می کنیم و 3 بار الک می کنیم . این کار به پوک شدن کیک خیلی کمک می کند. سپس تخم مرغ ها را داخل ظرف دیگری با چنگال کاملا مخلوط می کنیم شکر را نیز اضافه می کنیم تا اینکه کاملا یک دست شود.

حالا آرد را به تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم . در این مرحله شیر و روغن را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد کاملا یک دست شود . اگر دوست داریم که کیک فنجونی کاکائویی باشه 2 قاشق سرخالی پودر کاکائو را هم داخل مایع کیک الک می کنیم و هم می زنیم.

در قابلمه ای آب می ریزیم و می گذاریم جوش بیاید . بعد از جوش آمدن آب ، حرارت را کم می کنیم . فنجان را از قبل با روغن چرب می کنیم و مایع را داخل فنجان ها می ریزیم و داخل قابلمه ، آب جوش می گذاریم . داخل فنجان ها را تا نصف از مایع می ریزیم . حرارت را کم می کنیم و روی قابلمه دم کنی می گذاریم تا بخار آب داخل فنجان ها نریزد.

برای پخت این کیک 20 دقیقه زمان کافیست که باید در قابلمه بسته باشد و روی آن دمکنی باشد و اصلا در را برندارید چون پف کیک ها می خوابد . بعد از 20 دقیقه شعله را خاموش می کنید و می گذارید 10 دقیقه با در بسته بهش استراحت می دهیم . حالا کیک شما آماده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۵
میترا شیخ زاده

cup cake

کیک فنجانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی