هنرستان کاردانش ایران شهرستان سراوان

بایگانی

تهیه کیک قابلمه ای

يكشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۳۸ ق.ظ

کیک قابلمه ای با طعم پرتقال

مواد لازم :

آرد : 2.5 لیوان

شکر : 1 لیوان

روغن : نصف لیوان

تخم مرغ : 3 عدد

آب پرتقال : 1 لیوان

پوست پرتقال رنده شده : پوست 2 عدد پرتقال

بکینگ پودر : 2 قاشق چایخوری

وانیل : 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه : ابتدا شکر و تخم مرغ را با همزن به مدت 10 دقیقه می زنیم تا کاملا کرم رنگ و پف کند . سپس روغن و آب پرتقال و پوست پرتقال رنده شده (فقط قسمت نارنجی پرتقال) را به مابع کیک اضافه می کنیم. در این مرحله وانیل، بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط می کنیم و 3 مرحله الک می کنیم و نهایتا آرد را در مایع کیک الک می کنیم و مرتب هم می زنیم تا مخلوط یکنواختی بدست آید.

قابلمه ای را از قبل چرب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود حالا مواد را داخل قابلمه می ریزیم و روی آن دم کنی می گذاریم . به مدت 25 تا 30 دقیقه قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار می دهیم . در طول این مدت درب قابلمه را باز نمی کنیم چون پف کیک می خوابد بعد از این زمان درب قابلمه را باز می کنیم و قابلمه ای دیگر را که از قبل چرب و گرم کرده ایم روی این قابلمه قرار می دهیم و کیک را داخل قابلمه دوم برمی گردانیم تا از طرف دیگر هم کیک پخته شود. مدت زمان پخت برای مرحله دوم 10 دقیقه می باشد. بعد از 10 دقیقه حالا کیک شما آماده است و از درون قابلمه درمی آوریم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۶
میترا شیخ زاده

کیک قابلمه ای

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی